Friday, April 5, 2013

Tervislik ja ebatervislik.

Ma olen väsinud.

Ma olen väga väsinud tänasest päevast. Vabandan juba ette ära, kui tekst väga segane ja vigaderohke tuleb, aga annan endast parima. Hommikul pidin ju vara ärkama. Juba kell kaheksa. Kõige raskemad on hommikuti alati need esimesed minutid, kui hakata voodist püsti tõusma ja siis vetsu minna. Õudne. Aga siis, kui need hädavajalikud asjad seal tehtud, on juba veits parem olla ja energiat järjest koguneb.
Hommikul siis sõin hommikust koos Valentina ja Tomasega, kes valmistusid koolipäevaks. Ärkasid ka Leticia ja Uruguay, kellel olla pidu eile kolmeni kestnud. Ilus. Ja veerandtundi enne üheksat saingi astuma hakata.

Olin esimene, kes kohale jõudis. Ma arvasin tegelikult, et teised on juba saalis ja ammuilma võimlevad seal, sest ma kuulsin ülalt mingit kõva muusikat ja kellegi tädi karjumist. Läksin piiluma. Mingid neli inimest olidki seal sees. Tulin siis igaks juhuks alla tagasi, sest väga veider oleks ju võõraste tundi niimoodi sisse marssida. All küsisin koristajatädilt igaks juhuks üle, et kas aeroobika on ikka kell üheksa. Jaa. Üheksani oli veel nii umbes 7 minutit aega. Siis jõudis keegi natuke paksem tädi ja koristaja ütles sellele tädile, et mina lähen ka nüüd aeroobikasse. Tuli välja, et see tädike on treener :). Ja siis jõudis Paula! Mu endine klassikaaslane neljandast klassist ja ka sõber. Vahepeal lihtsalt natuke tüütu, aga muidu täitsa norm. Läksime nende kahega siis riietusruumist üles saali, panime asjad paika ja hakkasime soojendust kolmekesi tegema. Ikka väga tore on päeva alustada Queeni ja Michael Jacksoni tümakatega. Enam ei mäleta täpselt, mis laulud need olid, aga tuju tegid igatahes väga kauniks. Ja siis jõudis veel üks tädi, kes tuli ka trenni tegema. Kõik. Terve tund ainult meie neljakesi.
Reedeti toimub meil Localizada ja ütlen ausalt, see oli ikka väga localizada! Higi lendas juba peale soojenduse tegemist ja nii lõpuni välja. Pole ammu nii palju liigutanud ja mulle kohutavalt meeldis. Tegemist oli siis jõutrenniga. Trambuliin, astmed, jalatõsted raskustega ja hantlite tõstmine kätega. Õhtul nüüd siin voodis teki all lamades on mul küll tunne, et homme ma siit ei tõuse. Venitasime küll, aga ikka suht vähe... :D ja lõpus tulid veel kõhu- ja seljalihaste harjutused. Mõnus. Esmaspäeval on aeroobika ja kolmapäeval astumised (steps). Reede õhtuti on ka aerolatino, mida ma netist uurisin natuke, et millega tegu ja see tundud üliäge olevat! Kahjuks on mul ujumine sel ajal. Ja ujumine on ka lahe!

Tulin siis tagasi koju peale kümmet ja hakkasin kohe õppima. Täna ma kohe õppisin, mitte ei kirjutanud vihikut ümber. Mõlemast mate tunnist (I-st ja II-st) jäid mõned harjutused teha. Mate II-s aga läks ülesannete lahendamiseks ikka sirklit vaja ja siis mul viskas kopa ette, võtsin raha ja läksin kirjatarvete poodi sirklit ostma. Ei maksnudki palju, 62 peesot ehk umbes 2,4 euri.. Jõudsin tagasi koju, vaatasin mate ülesannet ja teha ikka ei osanud :D. Neil siin need märgistused ka väga erinevad. Õudne lihtsalt! Vähemalt on mul nüüd sirkel ja ei pea Lucialt ega kelleltki teiselt kogu aeg laenama. Vaja oleks veel väikest joonlauda pinalisse ja kalkulaatorit, aga no seda viimast ma küll ostma ei hakka, see on kindel!

Ning pidingi hakkama kooli sättima. Kooli kõndides sain terve tee ehk siis see 5 minutit muusikat kuulata, sest Barbara ei tulnud õigel hetkel kodust välja. Küll tuli aga tema vend mulle vastu. Õigemini ta kõndis teiselpool tänavat, aga kui ta mind nägi tuli kohe üle tee, tervitas ja käskis külla minna. Nende pere koguaeg kutsub mind külla, sest ma saan kõigiga superhästi läbi, aga kunagi nad ei täpsusta, millal ma külla võin minna :D Läheks väga hea meelega, aga tahaks ikka aega ka teada..

Koolis esimene tund oli füüsika. Mõtetu, aga tegin kaasa. Teine-kolmas tund kirjandused, kaunistasin vihikut. Sain Natalialt (vist?) käekirja eest kiita. Ise ei kiidaks. Tahaks kirjutada ilusamini. Ja siis tulid kaks matemaatika II-t, kus võtsime uue osa ja no mida lihtsust üldse. Koduseid töid ei kontrollitud, seega ma nüüd ei teagi, kuidas neid teha, aga pole hullu. Juba pandi kirja ka, et kahe nädala pärast täpselt tuleb kontrolltöö. Peab ruttu õppima hakkama selleks, aega ju liiga vähe!!!!! Nali.
Ja viimane oli matemaatika I, kus tehti läbi kodused tööd. Keegi ei osanud ruutvõrrandi valemit lahendada, aga no see oleks olnud ka ülesande keerulisem lahendus.. :D Totud on nad küll siin..

Ja jälle koju! Siin vaatasin natuke telekat, aga kell oli juba kuus läbi ja kõht läks tühjaks. Teeaeg. Aga no ei olnud kodus ei saia ega piima. Ja kuna me olime ainult kolmekesi kodus (mina, Paz ja Reina), siis Reina palus mul jälle nurgapoodi minna ja tuua kaks piima ja üks sai. Käisin, võtsin, tulin. Ja sain süüa. Tore. Siis saabus üks tühi moment, sest Reina vaatas telekat, Paz magas ja no ma siis tulin arvutisse. Kirjutasin just eelmises postistuses Heliisile kommentaari vastuses, et arvutis ei olegi enam üldse aega olla. Koguaeg miskit teha! See ju nii positiivne, kui vähegi olla saab!

Kella seitsme aeg kobisin jälle üles tagasi ja Uruguay oli koju tulnud. Rääkisin talle ja Reinale selle fotoka loo ka ära ja nad lubasid sinna firmasse esmaspäeval helistada, et mis pull on. Minu emme maksis kullerteenuse eest ja nüüd mulle kolmapäeval sealt postifirmast helistati, et ma pean ise oma pakile Montevideosse järgi minema!! Mida jama?! Ka Uruguay ja Reina meeled läksid natuke kurjemaks ja nad on mind vägagi nõus aitama. See ei ole muidugi mingi probleem mul sinna Montevideosse fotokale järgi minna, aga no kui me oleme maksnud selle teenuse eest, siis tahaks ikka vastavat teenust ka saada. Ja ükskõik, mis postifirmaga tegu, alati tuuakse ju pakk koju kätte või siis vähemalt jäätakse postkontorisse, kui juhuslikult kedagi sel hetkel antud aadressil ei viibi.. Aga no Eestis ju ka ma ei lähe Viljandist Tallinnasse oma pakile järele. Ebanormaalsuse tipp!

Siis käis peale meie kolme vestlust mingi tõks ja Uruguay tõi mulle näidata oma inglise keele tunni materjali. Ma ei mäletagi, kuidas meil jutt lambist inglise keelele üle läks, aga ta sattus sellest ikka väga õhinasse. Tõi oma materjali ja seal oli tal lisaks paljudele veel üks paber, kus olid peal Stingi "Englishman in NewYork" sõnad. Koos vaatasime nad üle ja Uruguay seletas mulle igat rida eraldi nii hispaania kui inglise keeles. Polegi varem just selle laulu sõnu ja mõtet uurinud.. Päris huvitav oli. Aga siis tuli talle kelleltki kõne ning mul oli ka aeg end sättida järgmisesse ujumistrenni. Aijaa, Uruguayl muide on homme kaks pidu, üks 15-aasta sünnipäev ja teine mingi pulm. Tema valis vist sünnipäeva. Enne minu uksest väljumist oli Uruguay kõne lõpetanud ja istus Marioga elutoas. Ütlesin siis neile, et lähen nüüd. Muidugi polnud Uruguayl meeles jälle, kuhu ma lähen, niiet ütlesin, et ujuma. Reina vastas ise aga samal ajal kiirelt, et lähen poiss-sõbraga välja. Ta ikka nii soovib, et ma endale mingi kuti siin leiaks. Aga ei, läksin ujuma.
 
Jõudsin umbes 7 minutit varem jälle kohale ja kui kell lõi 20.15, läksin üles ujulasse. Mina ja kolm poissi. No ja need poisid olid muidugi mingid 12-13 aastased täis igasuguseid mõttetusi ja lollusi. Treener käskis alustuseks ujuda paar soojendusringi ja õnneks siis tuli üks tüdruk veel. Algasid harjutused. Täna vaatasime täpselt üle, kuidas ujuda selili krooli. Mina ei oska niimoodi üldse ujuda, kui ma pean mõtlema, et kuidas mingi liigutus nüüd täpselt käib. Õudne. Lõpuks pidime veel liblikat ujuma!!! Pole seda elusees ujunud ja nüüd järsku anti käsk.. Eem.. See, mis mina ujusin, oli vist mingi marutaudis uppuv liblikas.. :D Teine tüdruk on ka 17 ja ta ujus lihtsalt perfektselt! Pole ma midagi hää ujuja.. Mitte sinnapoolegi.. :( Aga meeldib ikka! Peaasi, et ühest basseini otsast teise saab, vahet pole kuidas. See on küll õige, et minu ujumistehnika on paremaks läinud. No kui see liblikas nüüd välja arvata. Ning tunni lõpus võttis õpetaja rõngad, pani nendele hantlid paelaga külge, et nad sügavale vee põhja jääks ja siis pidime meie järjest kolmest-neljast rõngast läbi ujuma. Esimese korraga suutsin kolmest läbi ujuda, siis lisati neljas ja mina enam ei suutnud. Kopsumaht on mul ikka väga väike.. Ja veel üks mingi väga vastik asi veel. Ma ei saa sügavale vee alla ujuda, sest nii kui ma sinna lähen, toimub mu kõrvas midagi väga halba. Käib krõks ja kõrvad muutuvad seest väga valusaks.. Kardan, et mingi probleem vaevab neid.. Ei tea ka, kust siit abi saaks küsida.. Paha. :(

Peale ujumist tulin jälle koju. Üle tüki aja oli taevas selge ja tähed särasid. Kaunis. Kodust leidsin Reina üksina elutoas istumas. Küsisin, kus teised on? Üleval. Leticia ja Uruguay sättisid end jälle kuskile väljaminekuks valmis, Paz jäeti ka koju. Valentina ja Tomas läksid juba päeval vist kunagi Montevideosse. Peale hommikut ma neid enam näinud pole. Uruguay tuli siis minu juurde kööki, kui ma parasjagu vett olin joogiks võtmas, tegi külmkapiukse lahti ja küsis mult, et mis ma täna õhtusöögiks söön? Ütlesin, et söön seda, mis kapis leidub. Ta ei jäänud aga sellega üldse nõusse ja käskis Reinal sellisest kohast nagu Rey Donnald's hamburgereid ja friikartuleid tellida. Samal ajal hiilisid Leti ja Uruguay kodust välja, et Paz nendega kaasa ei saaks minna.

Söögiga on üldse täna halvasti. Hommikuks sõin õuna, super. Lõunaks oleksin eilsest ülejäänud kana tahtnud, aga Reina tegi mulle hamburgeri pihvi. Sõin seda koos makaronidega. Teeajaks singi-juustusai ja kakao ning õhtuks jälle hamburger (nüüd juba päris, peale pihvi oli veel praemuna, sink, juust, tomat ja lehtsalat ja muidugi sai) ning friikartulid. Pähh-paha. Varsti kindlasti jälle kõht valutab.. Loodame, et mitte.

Aa, ja muide.. Päeval juhtus midagi vahvat. Vaatasin mina siis jälle natuke telekat, kui tuli Leticia koju, läks kontoriruumi ja karjus sealt Anni, tule siia! Mõtlesin, et mis ma nüüd jälle paha olen teinud, aga hoopi s Paz oli see, kes miskit kokku oli susserdanud. Meil on nüüd kodus ju suur arvuti ja Paz mängib vahepeal seal mõnd tähtsat tädi, kes arvuti taga klõpsib koguaeg. Nüüd oli ta aga teinud vigurit ja keeranud arvutis pildi 180 kraadi. Ehk siis pilt oli tagurpidi ja keegi seda enam tagasi ei osanud panna. Leticia küsis mult, et kas ma oskan seda teha, aga kahjuks ei olnud mul väga aimu küll, kuidas.. Mõtlesin netist abi uurida, aga jobu internett otsustas seekord ära minna. Õhtul aga sain neti lahti ja abi tuli! Ainult kolm nupu vajutust ja asi oligi jälle õige! Olen meister IT-naine!

Lähen nüüd tuttu ära. Homme on mul ainult kaks tundi, filosoofiad ja kuna õppida pole miskit, siis otsustasin äratuse kohe poolteisttundi hilisemaks lükata.  10.30 ärkan. Loodetavasti.. Praegu olen lihtsalt surnud. Ja kurja, hambad on vaja veel ära pesta.

Olge head!

PS! Inglise keele valdajatele on siin sellest eilsest Nacionali suurest lipust huvitavat juttu ka: http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2304596/Nacional-unfurl-worlds-largest-flag-Copa-Libertadores-win-Toluca.html

No comments:

Post a Comment